Top
  >  ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ   >  ΕΥΡΩΠΗ   >  Μετρό της Μόσχας, Ένα Ζωντανό Μουσείο – Χρήσιμα Tips για την Μετακίνηση σου με Αυτό
Μετρό Μόσχας, Ένα ζωντανό μουσείο & χρήσιμα tips

Ένα ταξίδι στην Μόσχα είναι εντυπωσιακό για πολλούς λόγους. Για τα μουσεία, την κουλτούρα, τους υπέροχους ναούς, αλλά και για το μετρό της που μοιάζει με ένα ζωντανό μουσείο.

Νομίζω πως δεν θα ήμασταν οι μόνοι που φτάνοντας για πρώτη φορά στην Ρωσική πρωτεύουσα και κατεβαίνοντας στον πρώτο σταθμό του μετρό απομείναμε να κοιτάμε σχεδόν με το στόμα ανοιχτό!

 

Εντυπωσιακό όσο και ένα ανάκτορο, στολισμένο με βαρύτιμους πολυέλαιους και εκπληκτικά βιτρώ θυμάμαι πως κοιτούσα ολόγυρα άφωνη. Παράλληλα άρχισα να φωτογραφίζω κυριολεκτικά με το ένα χέρι γιατί με το άλλο έσερνα την βαλίτσα. Λες και δεν θα είχα την ευκαιρία να το απαθανατίσω όλες τις μέρες που θα βρισκόμαστε εκεί. Λες και θα το έχανα ή δεν θα προλάβαινα.

Όμως αυτό συμβαίνει όταν εντυπωσιάζεσαι με κάτι. Βιάζεσαι να αποτυπώσεις ό,τι βλέπεις για να το μοιραστείς, να το διαδώσεις, να το μεταφέρεις και να πεις και στους άλλους για τις ομορφιές που αντίκρισαν τα μάτια σου.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ

Το μετρό της Μόσχας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1935 με μια γραμμή 11 χιλιομέτρων και 13 σταθμούς.

Σχεδιάστηκε την εποχή της Ρωσικής αυτοκρατορίας όμως ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, η Οκτωβριανή Επανάσταση και ο Εμφύλιος που μεσολάβησαν ανέβαλαν την κατασκευή του.

Αρχιτέκτονες συνεργάστηκαν με καλλιτέχνες έτσι ώστε να σχεδιάσουν από κοινού αυτό που ο Στάλιν ονόμαζε “τα παλάτια του λαού”. Οι πρώτες γραμμές κατασκευάστηκαν με βάση το γενικό σχέδιο της Μόσχας που είχε δημιουργήσει ο Λάζαρ Καγκανόβιτς από τη δεκαετία του 1930 μέχρι τη δεκαετία του 1950 και το Μετρό έφερε το όνομά του μέχρι το 1955 (Metropoliten im. L.M. Kaganovicha). Οι μηχανικοί του συμβουλεύθηκαν τους συναδέλφους τους από τον Υπόγειο του Λονδίνου, το παλαιότερο δίκτυο μετρό του κόσμου. Αυτός είναι και ο λόγος που το μετρό του Λονδίνου, που ολοκληρώθηκε πολύ αργότερα, θυμίζει έντονα το μετρό της Μόσχας.

ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ ΣΗΜΕΡΑ

Είναι το πρώτο μετρό στην Ευρώπη που εξυπηρετεί ημερησίως γύρω στα επτά εκατομμύρια επιβάτες! Παγκόσμια έρχεται δεύτερο μετά το μετρό του Τόκιο. Σαν τουρίστας μπορείς να κινηθείς σε όλα τα ενδιαφέροντα αξιοθέατα με αυτό. Τα δρομολόγια είναι τόσο συχνά που δεν θα χρειαστεί να περιμένεις περισσότερο από ένα με ενάμιση λεπτό μέχρι να έρθει ο επόμενος συρμός.

Μπορείς να βγάλεις εισιτήριο για ολόκληρη την μέρα ή για τρεις μέρες, τα οποία περιλαμβάνουν απεριόριστες διαδρομές και είναι για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το κόστος του εισιτήριου για τις 3 μέρες είναι 425 ρούβλια δηλαδή περίπου 6 ευρώ.

Αν έχεις διαβάσει το άρθρο μου  “Μόσχα: Aξιοθέατα και χρήσιμα tips για το ταξίδι σου” θα ξέρεις πως μπορείς να αγοράσεις πολύ φτηνά μια κάρτα που θα σου εξασφαλίσει απεριόριστο ίντερνετ παντού. Το επισημαίνω γιατί στο Μετρό της Μόσχας υπάρχει ίντερνετ! Ναι, καλά άκουσες. Ίντερνετ σε βάθος 18 ορόφων κάτω από την γη!

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ

Οι πιο αντιπροσωπευτικοί του σταθμοί βρίσκονται στην καφέ γραμμή η οποία είναι κυκλική. Οπότε ξεκινώντας από όποιον σταθμό σε βολεύει μπορείς να κατεβαίνεις σε κάθε στάση να περιηγείσαι, να βλέπεις να φωτογραφίζεις και να καταλήξεις στο τέλος στον σταθμό από τον οποίο ξεκίνησες.

Αν πάλι σου αρέσει να μαθαίνεις περισσότερα για όσα βλέπεις και σε ενδιαφέρει να παίρνεις χρήσιμες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα μέρη που επισκέπτεσαι, τότε ρίξε μια ματιά στις πιο κάτω ενδιαφέρουσες ξεναγήσεις.

 

ΣΤΑΘΜΟΣ KOMSOMOLSKAYA

Ήταν ο πρώτος σταθμός που αντίκρισα καθώς το ξενοδοχείο που θα μέναμε ήταν σε εκείνη την περιοχή και έμεινα κυριολεκτικά άφωνη.

Λειτούργησε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 1952. Αρχιτέκτονας ήταν ο Shchusev και χαρακτηρίζεται σαν baroque παλάτι του λαού. Είναι εμπνευσμένος από τον λόγο που εκφώνησε ο Στάλιν το 1941 καλώντας τους άλλους στρατιωτικούς ηγέτες να εμπνεύσουν τον Ρώσικο λαό που περνούσε δύσκολες στιγμές και βίωνε καταστροφικές απώλειες από τον πόλεμο.

ΣΤΑΘΜΟΣ PROSPECT MIRA

Όπως ο σταθμός της Komsomolskaya έτσι και ο σταθμός Prospect Mira ξεκίνησε την λειτουργία του στις 30 Ιανουαρίου του 1952. Αρχιτέκτονες ήσαν ο Vladimir Gelfreykh και Mikhail Minkus. Τον κοσμούν βαρύτιμοι πολυέλαιοι και η διακόσμηση του είναι εμπνευσμένη από τον Βοτανικό Κήπο του Κρατικού Πανεπιστημίου της Μόσχας.

ΣΤΑΘΜΟΣ NOVOKUZNETSKAYA

Η κατασκευή του σταθμού ξεκίνησε το 1938. Στην διακόσμηση του απεικονίζονται στρατιώτες του Κόκκινου Στρατού. Οι ροζ και άσπροι μαρμάρινοι πυλώνες είναι επίσης διακοσμημένοι με χάλκινα πορτραίτα Ρώσων ηρώων όπως ο Mikhail Kutuzov και ο Alexander Nevsky.

ΣΤΑΘΜΟΣ BELORUSSKAYA

Είναι διακοσμημένος με τα εθνικά κτίρια της Λευκορωσίας και στο τέλος της κεντρικής του αίθουσας υπάρχει η προτομή του Βλαντιμίρ Λένιν. Ο συγκεκριμένος σταθμός έχει υποβληθεί σε αρκετούς εκσυγχρονισμούς που έχουν αλλάξει τον αρχικό του σχεδιασμό. Το πάτωμα αρχικά ήταν διακοσμημένο με στολίδια από την Λευκορωσία τα οποία στην συνέχεια αντικαταστάθηκαν από τετράγωνα πλακάκια μαύρου και γκρίζου μάρμαρου.

ΣΤΑΘΜΟΣ KRASNOPRESNENSKAYA

Σχεδιάστηκε από τους Victor Yegerev, M. Konstantinov, Felix Novikov και I. Pokrovsky και άνοιξε στις 14 Μαρτίου 1954. Δεδομένου ότι η περιοχή Presnya της Μόσχας ήταν η περιοχή της εξέγερσης του 1905 κατά τη διάρκεια της Ρωσικής Επανάστασης, ο σταθμός είναι διακοσμημένος με έργα τέχνης που μνημονεύουν τα γεγονότα εκείνης της περιόδου.

ΣΤΑΘΜΟΣ SMOLENSKAYA

Κατασκευάστηκε το 1953 για να αντικαταστήσει παλαιότερο σταθμό με το ίδιο όνομα. Αρχιτέκτονες του σταθμού ήταν ο Igor Rozhin και ο G. P. Yakovlev και είναι ο βαθύτερος σταθμός σε αυτήν την γραμμή. Έχει λευκές μαρμάρινες κολόνες με κυματιστές γωνίες και στο τέλος της πλατφόρμας υπάρχει ένα ανάγλυφο από τον Motovilov με τίτλο “Οι υπερασπιστές της Ρωσίας”, που απεικονίζει στρατιώτες του Κόκκινου Στρατού στη μάχη.

ΣΤΑΘΜΟΣ PARK KULTURY

Διακοσμητικά ο σταθμός περιλαμβάνει 26 κυκλικά ανάγλυφα του Ιωσήφ Ραμπινόβιτς, τα οποία απεικονίζουν αθλητικές και άλλες δραστηριότητες αναψυχής της Ρώσικης νεολαίας. Το πάτωμα είναι καλυμμένο με μαύρα και γκρι πλακάκια από γρανίτη που μιμούνται ένα χαλί. Στο τέλος του σταθμού υπάρχει ένα τεράστιο μαρμάρινο τοιχείο που στο κέντρο του έχει ένα μικρό ανάγλυφο πορτραίτο του Maxim Gorky.

ΣΤΑΘΜΟΣ OKTYABRSKAYA

Είναι σχεδιασμένος από τον Leonid Polyakov ο οποίος έχοντας σαν βασική έμπνευση τη αυτοκρατορία στα μέσα του 19ου αιώνα ενσωμάτωσε θέματα της νίκης του 1812 από τον Ναπολέοντα έτσι ώστε να ταιριάζουν με τη σοβιετική νίκη του 1945 στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, .

ΣΤΑΘΜΟΣ PAVELETSKAYA

Άνοιξε τον Νοέμβριο του 1943 και σχεδιάστηκε από τους Lyashchenko και Demchenko. O σταθμός Paveletskaya έχει ψηλούς λευκούς μαρμάρινους πυλώνες διακοσμημένους με σφυρί και δρεπάνι και ψηλό, τοξωτό ταβάνι.

ΣΤΑΘΜΟΣ MARKSISTSKAYA

Άνοιξε στις 30 Δεκεμβρίου του 1979. Οι αρχιτέκτονες Nina Alyoshina, V. Volovich και N. Samoylova δούλεψαν έχοντας σαν θέμα την “καθαρότητα των Μαρξιστικών ιδανικών”. Έτσι εφάρμοσαν στο σύνολο ένα κόκκινο θέμα που σχεδιάστηκε με κόκκινο μάρμαρο Burovshina στις στήλες και ένα ροζ Gazgan στα τοιχώματα του σταθμού.

ΣΤΑΘΜΟΣ NOVOSLOBODSKAYA

Αρχιτέκτονας του σταθμού της Νοvoslobodskaya ήταν ο Alexey Dushkin ο οποίος από καιρό ήθελε να χρησιμοποιήσει βιτρώ στην διακόσμηση. Το 1948 ο Dushkin συναντήθηκε με τον διάσημο καλλιτέχνη Pavel Korin, ο οποίος συμφώνησε να συνθέσει τα έργα τέχνης για τα πάνελ. Έτσι ο συγκεκριμένος σταθμός είναι από τους πιο εντυπωσιακούς του μετρό της Μόσχας.

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤIPS

 

  • Eδώ θα βρεις το επίσημο site του μετρό της Μόσχας το οποίο δυστυχώς είναι μόνο στα Ρώσικα. Υπάρχει σύνδεσμος στα αγγλικά ο οποίος όμως για κάποιο λόγο δεν “δουλεύει”. Μια λύση είναι να κάνεις μια πρόχειρη μετάφραση μέσω Google που ίσως σου δώσει κάποια ιδέα σε ό,τι αναζητάς.
  • Ο χάρτης του μετρό σε pdf τον οποίο μπορείς να κατεβάσεις και να εκτυπώσεις.
  • Διαδραστικός χάρτης για να βρεις και να υπολογίσεις την διαδρομή που επιθυμείς.
  • Το Yandex Metro είναι μια δωρεάν εφαρμογή εξαιρετικά χρήσιμη καθώς δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει σύνδεση στο Internet για να δεις τους χάρτες και να υπολογίσεις τις διαδρομές. Είναι διαθέσιμο για Android και iPhone και υπάρχει και στα Αγγλικά.
  • Για τα εισιτήρια υπάρχουν τα αυτόματα μηχανήματα τα οποία είναι στα Ρώσικα και στα Αγγλικά και μπορείς να χρησιμοποιήσεις πιστωτική κάρτα. Μπορείς όμως να βγάλεις εισιτήρια και από τα ταμεία των σταθμών τα οποία λέγονται “kacca”. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις τις ικανότητες σου στην παντομίμα καθώς οι υπάλληλοι δεν μιλάνε αγγλικά.
  • Οι περισσότεροι από τους σταθμούς είναι ανοιχτοί από τις 05,30 το πρωί έως την 01,00 την νύχτα.
  • Τα δρομολόγια είναι τόσο συχνά που δεν πρόκειται να περιμένεις περισσότερο από ένα λεπτό.
  • Το εισιτήριο για 3 μέρες καλύπτει όλα τα μέσα συγκοινωνίας και κοστίζει 425 ρούβλια (περίπου 6 ευρώ)
  • Τα παιδιά ηλικίας έως 7 ετών ταξιδεύουν δωρεάν.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

 

INFO: Αυτή η ανάρτηση περιέχει affiliate links. Αυτό σημαίνει ότι αν κάνετε κλικ σε ορισμένους συνδέσμους και στη συνέχεια αγοράσετε ένα προϊόν εγώ θα λάβω μια μικρή προμήθεια. Δεν κοστίζει τίποτα επιπλέον για εσάς, αλλά βοηθά στα έξοδα λειτουργίας αυτού του ιστότοπου. Σας ευχαριστώ που με υποστηρίξατε με αυτόν τον τρόπο.

PIN IT!

 

Travel-blogger, Writer, Editor, Photographer, Traveler, Happy Mom, Proud Grandma, Dreamer

Comments:

  • Μαμά Μαρία

    16/11/2019

    Γεια σου ταξιδιαρα Τζινα! Βρήκα πολυ χρησιμα τα tips για το μετρο της Μόσχας και μου εκανε εντυπωση τουλάχιστον απο τις στασεις που λες πως χρησιμοποιησες για την καθαριοτητα που επικρατει. Μπραβο τους!

    reply...

post a comment

error: Content is protected !!